ameerval1
Voor het vierde jaar gaan we naar de ebro vissen op de meerval.
Wij zijn: Wim Bosklopper, Harm Kooistra, Sjors Hempenius en Anne Hempenius.We nemen eigen hengels en molens mee.We vliegen naar Barcelona en rijden met een huurauto naar Caspe, scheelt lekker 2 visdagen (in plaats met eigen vervoer)
We hadden geboekt bij The Compleat Ebro Angler (Ron en Angelique)
Van harte aanbevolen, ze doen van alles om je een fijne en goede visvakantie te bezorgen
We hadden een ruim 6 persoons huis. De dag van aankomst: eerst boodschappen doen voor de inwendige mens, daarna naar de chinees, lekker eten en een biertje. ameerval2's Avonds alles klaarmaken voor de eerste visdag. Ron bracht ons naar de stek, wat ongeveer 15 minuten varen was. Om 9 uur lagen alle hengels met pellets op de voerstek. (ruim voeren betekent meer vis) Vol spanning zaten we te wachten: "om 10 uur verwacht ik de eerste beet" zegt Ron onze visgids.
Nou deze kwam om ongeveer 1 uur in de middag. Een mooie meerval van 88 pond.Deze middag kwamen er nog 4 aanbeten. De derde aanbeet was enorm!!! De hengel sloeg enorm krom in de steun en de slip gierde het uit. Ik kon met moeite de hengel uit de steun krijgen, het voelde erg zwaar en log aan, de dril was geweldig: run naar run, niet moe te krijgen! Eindelijk na circa 25 minuten konden we de vis landen. Allemachtig wat een beest!
Na wegen en meten kwamen we op een lengte van 230 cm en 191 pond. Niet te geloven en dat gelijk op de eerste dag... Het kon niet meer stuk voor ons!!! 's Avonds een biertje gedronken en vroeg naar bed, want 'smorgens weer om half 6 op!!
Dag 2: 9 meervallen waarvan enkele ruim boven de 100 pond , maar bij de 5e of 6e beet gebeurde het:
ameerval3Weer knalde de hengel totaal krom en gilde de slip het uit!! Ik weet niet precies meer hoe lang de dril heeft geduurd maar ik was totaal bekaf..Een nieuw Caspe Record lag in de weegzak 103 kilo en 4 ons bij 223 cm, wat een vis, wat een omvang!!!
Het was gewoon niet te geloven (fantastisch)
Dit was de 1e meerval boven de 100 kilo van Caspe. 's Avonds champagne en geluk gewenst door Ron onze gids. De dagen hierna hebben we nog erg goed gevangen.
Totaal 52 meervallen in 9 visdagen. Twee van ons zijn ook nog wezen snoekbaarzen en hebben ongeveer 300 snoekbaarzen gevangen.Ook hadden we nog 12 karpers, gevarieerd van 30 tot 45 pond.
Een wel heel geslaagde visvakantie!!!
Ron en Angelique nog bedankt voor alles. We visten met hengels van Siluro Baitmaster 90-185 gram Gevlochten lijn  Indyline Comanche 85 lb  Onderlijn Catfish Power Leader Dyneema 0.58 mm Haak Eagle Claw 7/0 Molen Pen Sargus SG 8000